DusterClubs.ru - Рено Дастер Клуб (Россия) » Allience Renault-Nissan » Renault Kangoo extends its lead in low CO2 emissions with 112g/km
    Панель управления  
 

Главная
Форум Дастер Клуба

Отзывы владельцев
Бортовые журналы на форуме
Характеристики и цены
Дастер в России
Документация
Фотографии
Видео
Автофрамос
Доработки Дастера своими руками
Новости в мире Рено
Рено Классика
Allience Renault-Nissan
Аксессуары и тюнинг для Рено Дастер

 
     
    Статистика отзывов  
  Authentique - 38
Expression - 51
Privilege - 114
Luxe Privilege - 35
1.6 л. бензин - 86
2.0 л. бензин - 123
1.5 л. дизель - 29
4x2 - 77
4x4 - 161
МКПП - 200
АКПП - 38
Оценка 1 - 6
Оценка 2 - 3
Оценка 3 - 29
Оценка 4 - 73
Оценка 5 - 127

Все отзывыОставить отзыв
 
     
   Последнее на форуме  
 
Дизельный Дастер
Сегодня в 12:09
Бензин или дизель?
Сегодня в 11:26
Сигналы ( Дудки )
Сегодня в 10:42
 
     
   Популярные новости  
 
  • Коротко о Renault в Мире, уходящий декабрь 2012.
  • Рено Дастер (Duster Darkster) покоряет сердца своим преображением.Фото Рено.
  • Классические автомобили Renault на ралли \"1001 ночи\"
  • Разработка двигателей: бесконечная революция
  • Ожидаемый выпуск Рено Дастер в России за год.
  •  
         



     
     

    Renault Kangoo extends its lead in low CO2 emissions with 112g/km

     
    The Kangoo and Kangoo Express versions equipped with ENERGY dCi 75 and 90 engines will have CO2 emissions reduced to 112g/km[1] from September 2012. This development boosts the reputation of the passenger car and small van as the most frugal vehicles in their segments.

    Renault Kangoo extends its lead in low CO2 emissions with 112g/km



    Renault presented the Kangoo equipped with an ENERGY dCi 90 diesel engine at the Geneva Motor Show in March, announcing that it would have emissions of 115g/km. A few months later, as part of its Kaizen approach of continuous improvement in energy efficiency, Renault succeeded in reducing the CO2 emissions of Kangoo and Kangoo Express.

    Both vehicles now emit 112g/km (4.3 litres/100 km) in the ENERGY dCi 75 and 90 versions, featuring Stop&Start and Energy Smart Management.
    Cost in use for the ENERGY dCi 90 and 75 versions is 12% lower than for the dCi 75 and 90, the core range engine emitting 129g/km of CO2. This figure includes savings on fuel economy and an oil change[2].
    The new emissions record will strengthen Kangoo’s leadership on the LCV market in Europe.
    ENERGY dCi 90 and 75 – Technical Characteristics in brief :
    1.5-litre (1,461cc), four-cylinder, eight-valve turbocharged engine

    Stop&Start

    ESM braking/deceleration energy recovery
    EGR low-pressure exhaust gas recirculation
    DLC-coated (Diamond-Like Carbon) cam followers
    ANI fuel injection nozzles (with customised spray cone angle)

    [1] NEDC Cycle, Homologated consumption and CO2 emissions, according to each country’s legislation.
    [2] From 30,000km to 40,000km, based on a mileage distribution of 36 months/90,000km.
     
     


     
    Мы вместе!
     
     

     
         
     
     
     
     Реклама
     
     


     
         
     
    Реклама