Цитата:
Сообщение от Scorp 3
101*С по Мультитрониксу уже вентилятор не выключается. И сам включается при заглушённом моторе гораздо раньше 112*С.
|
Dialogys по поводу данной фичи конкретно на дастеровских F4R помалкивает, инфа взята от F4R на Laguna II:
===============================================
Сoolant temperature management
The fan unit is controlled by the injection computer.
I - ANTIPERCOLATION FUNCTION
The antipercolation function is controlled by the injection computer. The coolant temperature signal used is the one from the injection system.
F4R
After the ignition is switched off, the system enters monitoring mode. If the coolant temperature exceeds the limit of 112.5C during the 3 minutes after the
engine is switched off, the fan assembly is switched on at low speed. If the coolant temperature falls below 100C, the fan unit relay is cut off (the fan unit cannot be controlled for more than 10 minutes).
II - FAN ASSEMBLY OPERATION
The fan unit is switched on at slow speed if the coolant temperature exceeds 98C and is switched off when the temperature falls below 95C. the fan unit is switched on at high speed if the coolant temperature exceeds 102C and is switched off when the temperature falls below 99C.
III - TEMPERATURE WARNING LIGHT OPERATION
The temperature warning light illuminates if the coolant temperature exceeds 118C and extinguishes when the temperature falls below 115C.
================================================
все остальные цифры вроде совпадают, хотя для других машин с F4R видел и цифру 107. Так что с вероятностью 99,9% можно утверждать что включается где-то в промежутке меду 107 и 112. Но сути это не меняет...